Skip links

Opcje dostępności

Styczniowe przygody w naszej szkole – kreatywnie, edukacyjnie i z uśmiechem!

Styczeń minął nam w mgnieniu oka, a wszystko za sprawą wielu ciekawych zajęć, eksperymentów i zabaw, które sprawiły, że wróciliśmy do szkolnej rzeczywistości po świątecznej przerwie z nową energią!

1A – kreatywnie od samego początku!

Najmłodsi uczniowie powitali nowy rok… rolkami po papierze toaletowym i farbami! Tak, dobrze czytacie – z takich niepozornych materiałów powstały piękne, kolorowe prace. Kto by pomyślał, że coś, co zwykle ląduje w koszu, może zamienić się w prawdziwe dzieło sztuki?

Poza tym, pierwszaki wzbogaciły swój alfabet o nową literę – „C”! A ponieważ każda litera kryje w sobie jakąś historię, przy tej okazji dowiedzieliśmy się, jak ważny zawód wykonuje weterynarz. Na koniec tygodnia przeszliśmy do matematycznych zmagań – dodawanie i odejmowanie do 20 już nam niestraszne!

„Milion w rozumie” – emocje sięgnęły zenitu!

W styczniu odbył się nasz międzyklasowy konkurs wiedzy „Milion w rozumie”, a poziom rywalizacji był naprawdę wysoki! Uczniowie zmierzyli się w trzech kategoriach i udowodnili, że nie tylko mają ogromną wiedzę, ale potrafią też świetnie pracować pod presją czasu. Były emocje, śmiech i… no dobrze, może odrobina nerwów. Ale najważniejsze, że wszyscy świetnie się bawili i pokazali, że nauka może być prawdziwą przygodą!

Śnieżne szaleństwo – póki zima trwała!

Gdy tylko śnieg zaszczycił nas swoją obecnością, nie mogliśmy się oprzeć! Uczniowie korzystali z zimowych uroków, ile tylko się dało – były spacery, zabawy na śniegu, a może nawet kilka bitew na śnieżki.

Babcie i dziadkowie – to dla nich!

Dzień Babci i Dziadka to zawsze wyjątkowy czas. W tym roku uczniowie postanowili wyrazić swoją miłość w najbardziej osobisty sposób – własnoręcznie wykonanymi kartkami i ozdobami ceramicznymi. Każda praca była wyjątkowa, pełna serca i kreatywności. Nie mamy wątpliwości, że dziadkowie byli wzruszeni!

Trop czy ślad?

Podczas zajęć przyrodniczych dowiedzieliśmy się, czym różni się trop od śladu i jak rozpoznać zwierzęcych mieszkańców lasu. Połączyliśmy naukę z zabawą, korzystaliśmy z multimedialnych pomocy, a na koniec każdy wykonał własną pracę plastyczną. To dowód na to, że można zdobywać cenną wiedzę, dobrze się przy tym bawiąc!

Klasa 4B stworzyła… własną zimę!

Gdy pod koniec miesiąca śnieg niestety się poddał i stopniał, uczniowie 4B postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Dosłownie! Dzięki kreatywnemu eksperymentowi stworzyli swój własny śnieg z… sody, pianki do golenia, mąki ziemniaczanej, kremu do rąk i cukru pudru. Efekt? Puchata, miękka masa idealna do lepienia bałwanków! To dopiero dowód na to, że nauka to nie tylko książki, ale i świetna zabawa.

Dogoterapia – chwila relaksu dla duszy i ciała 🐶

Zajęcia z dogoterapii w klasach 4B, 7E, 7D, 8C i 8E jak zawsze dostarczyły uczniom mnóstwo radości i sensorycznych wrażeń. Kontakt z czworonożnymi przyjaciółmi działa uspokajająco, uczy empatii i poprawia nastrój. A przecież dobra energia to podstawa skutecznej nauki!