Wykształcenie
- Studia:
- Kijowski Państwowy Uniwersytet im. Tarasa Szewczenki – filolog, wykładowca języków słowiańskich i literatury
- Akademia Nauk Pedagogicznych, Państwowa Wyższa Placówka Edukacyjna, ‘Uniwersytet Zarządzania Oświatą’ w Kijowie – magister psychologii
- Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Brzegu, Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych, kierunek – Pedagogika specjalna – Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (studia podyplomowe).2. Szkolenia:
- Szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”;
- Szkolenie „Uczę się, uczy się mój mózg-aspekty neurodydaktyczne w procesie nauki poziom 1, 2, 3”;
- Kurs „Kompetencje cyfrowe nauczyciela-wykorzystanie zasobów internetowych i narzędzi TIK do pracy dydaktyczno-wychowawczej”;
- Kurs „Jak pracować z uczniem o niskich osiągnięciach edukacyjnych’;
- Kurs „Doskonalenie umiejętności pracy metodą eksperymentu z wykorzystaniem technik TIK i metod aktywizujących”;
- Kurs „Jak efektywnie prowadzić zajęcia edukacyjne w grupie dzieci z niepełnosprawnościami?’.
O sobie
Moim marzeniem z dzieciństwa była chęć uczenia dzieci. Lubię swój zawód, ponieważ jest to
praca twórcza, która daje mi wolność w realizacji własnych pomysłów. Będąc w zawodzie
odczuwam, że pomagam dzieciom na jednym z ważniejszych etapów ich rozwoju, dołączam do
najciekawszego momentu.
Razem z moimi uczniami czujemy satysfakcję z tego, że potrafimy współdziałać na równych
zasadach. Cieszę się z tego, że ten zawód codziennie daje mi możliwość rozwoju i doskonalenia
swoich umiejętności.
Na początku swojej kariery zawodowej wykwalifikowałam się jako pedagog, lecz zawsze
czułam potrzebę zagłębić się w proces wychowawczy w aspekcie psychologii. Chęć rozwoju
zawodowego była coraz większa, więc postanowiłam zdobyć wykształcenie w dziedzinie
psychologii. W tym kierunku stale się rozwijam i pragnę osiągnąć najwyższe kwalifikacje.
Oprócz tego zobowiązałam się do działania nie tylko jako psycholog-pedagog, ale jako mentorka
dla moich uczniów i klientów.
Posiadam umiejętności empatii, aktywnego słuchania, niektorych technik
psychoterapeutycznych i komunikacji. Pomagam wzmacniać poczucie wartości, radzić w
sytuacjach stresowych, pokonywać strach, radzić sobie y trudnymi emocjami. Posiadam
umiejętności rozpoznawania talentow i ustalenia jasnych celow dla moich uczniów, które moim
zdaniem są potrzebne do wykonywania tego zawodu.
W mojej pracy posługuję się rożnymi metodami nauczania i psychologii.
Jestem otwarta do zdobycia nowych umiejętności oraz gotowa do nowych wyzwań.
Podsumowując chciałabym podkreślić, że ten zawód pozwala mi być użyteczną dla
społeczeństwa.