Skip links

Dorota Górny

pedagog specjalny, tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki

Wykształcenie

  1. Studia:
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, kierunek: pedagogika, specjalność: edukacja zintegrowana wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (studia I stopnia),
  • Uniwersytet Śląski w Cieszynie, kierunek: pedagogika, specjalność: edukacja zintegrowana wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne (studia II stopnia),
  • Uniwersytet Śląski w Cieszynie, kierunek: pedagogika specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki (studia podyplomowe),
  • Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach, kierunek: edukacja i wspomaganie dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera (studia podyplomowe),
  • Instytut Studiów Podyplomowych w Tychach, kierunek: surdopedagogika i tyflopedagogika (studia podyplomowe).
  1. Szkolenia:
  • Szkolenie w zakresie terapii integracji sensorycznej (I i II stopień),
  • kurs doskonalący „Terapia ręki” (I i II stopień),
  • Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • Diagnoza i terapia stymulacyjna wg założeń Carla Delacato,
  • Funkcje wzrokowe,
  • Zaburzenia hiperkinetyczne – praca z dzieckiem,
  • Metoda Dobrego Startu (stopień I),
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • Metoda integracji sensorycznej w procesie wspomagania rozwoju dziecka na początkowych etapach edukacji,
  • Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych (I i II stopień),
  • Makaton (I i II stopień),
  • KORP: Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego Dziecka,
  • Autyzm, zespół Aspergera, alalia, afazja dziecięca, centralne zaburzenia słuchu – postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne.
  • Maluchy rosną… nie tylko wiosną – wspieranie rozwoju małych dzieci w przedszkolu,
  • Ocenianie procesem wspierającym rozwój ucznia,
  • Świat zmysłów – twórcze zabawy, rozwijające wrażliwość zmysłów,
  • Jak rozpoznać potencjał oraz zagrożenia w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym,
  • Koncentracja – jak o nią zadbać? Praktyczny poradnik dla nauczyciela.

Pracuje w placówkach Jonatan od 2014 r.

O sobie

Na co dzień pracuję jako nauczyciel wspomagający ucznia z zespołem Aspergera oraz pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji. Napędza mnie do dalszego rozwoju i poszukiwania trafnych metod i sposobów na to, jak pomóc moim małym podopiecznym. To dzieci przekazują mi pozytywną energię, zaskakują nieograniczoną wyobraźnią i potwierdzają sens mojej pracy. Ja natomiast najbardziej cieszę się ich sukcesami i postępami. Prywatnie uwielbiam aktywnie spędzać czas ze swoją rodziną, podróżując i jeżdżąc na rowerze.