Karolina Szerner
Wykształcenie
- Studia
- Wyższa Szkoła Biznesu I Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim; Wydział Pedagogiki I Nauk o Zdrowiu; Kierunek: Przygotowanie Pedagogiczne
- Akademia Wyższa Szkoła Bankowa w Dąbrowie Górniczej; Wydział Nauk Stosowanych; Kierunek: Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwoju
- Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach; Wydział: Zarządzanie; Specjalizacja: psychologia kliniczna
- Szkolenia
- Certyfikowany diagnosta ADOS-2
- Konceptualizacja w terapii schematów emocjonalnych
- Psychoterapia poznawczo-behawioralna trudnych pacjentów ze skomplikowanymi problemami i wysokim ryzykiem samobójstwa- prof. Cory F. Newman (SWPS)
- Podstawy teoretyczne i warsztatowe systemów psychoterapeutycznych
- Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Cykl Szkoleń Jacka Kielina:
- Jak efektywnie prowadzić zajęcia edukacyjne w grupie dzieci z niepełnosprawnościami?
- Jak konstruować program pracy i radzić sobie z zachowaniami trudnymi?
- Cykl Szkoleń w ramach projektu „Akademia profesjonalnych kadr systemu wspomagania pracy szkół”:
- Praca z dzieckiem nadpobudliwym ruchowo
- Praca z dzieckiem z zespołem Aspergera
- Koncentracja uwagi Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- Terapia pedagogiczna w pigułce
- Zabawa jako terapia
- Terapia pedagogiczna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Bajkoterapia
- Techniki twórczego myślenia w pracy z małym dzieckiem- trening kreatywności
- Trening Umiejętności Społecznych
O sobie
W pracy z dziećmi najbliższe jest mi podejście skupione na uważności, świadomości, pracy z ciałem i emocjami. Nawiązuję relacje oparte na autentyczności, akceptacji oraz współpracy. Prowadzę terapię poprzez zabawę wyzwalając emocje, które ułatwiają dzieciom i młodzieży zapamiętywanie przekazywanych informacji oraz swobodne wypowiadanie swoich myśli. To często myśli na temat świata, ludzi oraz samych siebie odpowiadają za to jak się czujemy, a następnie reagujemy. W swojej pracy dostosowuję się do indywidualnych potrzeb oraz zainteresowań uczniów. Z doświadczenia wiem, iż współpraca z rodzicami jest najważniejszą częścią, która odpowiada za powodzenie w terapii. Staram się, aby nie tylko dzieci czuły się swobodnie w kontakcie ze mną, ale również rodzice, ponieważ bardzo cenne dla mnie jest wzajemne zaufanie oraz szacunek.