Skip links

Opcje dostępności

Sylwia Pindel

psycholog

Wykształcenie

  1. Studia:
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek: psychologia.
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Humanistyczno-Społeczny, kierunek: przygotowanie pedagogiczne.
  1. Szkolenia:
  • Terapia neurobiologiczna,
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie lewej półkuli mózgu,
  • Stymulacja funkcji poznawczych – wzrokowych, słuchowych i motorycznych,
  • Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych,
  • Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych,
  • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem metody werbo-tonalnej,
  • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • Terapia behawioralna w teorii i praktyce,
  • Trening Umiejętności Społecznych,
  • Terapia ręki PTR, I stopień – funkcjonalne podejście do rozwoju motoryki małej,
  • Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC),
  • Diagnoza i terapia stymulacyjna według założeń Carla Delacato,
  • Terapia neurokatykalna
  • Cykl szkoleń Komlogo: karta ocen rozwoju psychoruchowego, karta oceny zachowania i emocji, karta oceny słuchu fonemowego.

Pracuje w placówkach Jonatan od 2018 r.

O sobie

Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest moją świadomą drogą zawodową, która wynika z potrzeby serca. Daje mi to dużo radości, energii i ciekawych doświadczeń. W relacji z dzieckiem w terapii ważny jest dla mnie wzajemny szacunek, zaangażowanie w relację oraz zaufanie. Mój styl pracy opieram przede wszystkim o życzliwość i szczerość. Pomagam dzieciom podążać w kierunku, który jest  optymalny, i z radością obserwuję ich postępy, choćby te najmniejsze. Jednocześnie ważne jest dla mnie wspieranie rodziców w procesie wychowywania dziecka – jest to jedno z największych wyzwań w życiu każdego rodzica. Nieustannie szkolę się i rozwijam, poszukuję nowych pomysłów do wykorzystania podczas zajęć z dziećmi, aby nie odczuwały, że są poddawane terapii, tylko świetnie się bawiły.