Skip links

Kreatywny kwiecień w Szkole Niedyrektywnej

Kwiecień był łączył zabawę z nauką i rozwijaniem pasji. Nasi uczniowie mieli okazję doświadczyć różnorodnych aktywności, które stymulowały ich wyobraźnię, kreatywność i aktywność.

Dzień Florysty: Kwiaty w każdym zakamarku!

Zeszły piątek zamienił się w prawdziwe święto kwiatów. Nasze klasy przekształciły się w kolorowe kwiaciarnie i pracownie florystyczne, a korytarze wypełniły się zapachem świeżo ciętych kwiatów. Uczniowie z entuzjazmem tworzyli bukiety, kompozycje kwiatowe i ozdoby, czerpiąc inspirację z wiosennej przyrody. Ta kreatywna zabawa nie tylko rozwijała ich zdolności manualne i poczucie estetyki, ale też uczyła doceniania piękna natury.

Wiosenna wycieczka do Koniakowa: Góry, zwierzęta i tradycje

Klasy 1B, 1C, 2B, 3B i 5H wybrały się na wycieczkę do Beskidzkiej wsi Koniaków, gdzie zanurzyły się w magiczny świat gór i tradycji pasterskich. Wspólny spacer na szczyt Ochodzita pozwolił im podziwiać zapierające dech w piersiach widoki i poczuć świeże górskie powietrze. Wizyta w zagrodzie owiec i kóz stała się okazją do poznania zwierząt gospodarskich i ich codziennego życia. Uczniowie z entuzjazmem uczestniczyli w warsztatach, gdzie uczyli się obsługiwać sprzęt pasterski, degustowali pyszne sery owcze, poznawali techniki obróbki wełny i tworzyli pamiątkowe magnesy w kształcie owieczek.

Turniej Bocci: Sportowa rywalizacja i dobra zabawa

Klasy 5F i 5G udowodniły, że „nie samą nauką człowiek żyje”, organizując ekscytujący turniej Bocci. Gra była nie tylko wspaniałą okazją do rozwijania sprawności fizycznej i ducha rywalizacji, ale też do integracji zespołu i budowania pozytywnych relacji między uczniami.

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich: Celebrowanie literatury

Z okazji obchodów Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich, klasy młodsze wyruszyły w podróż do świata literatury. Wysłuchując wierszy o pielęgnacji książek, oglądając filmy o procesie powstawania książek i tworząc zakładki i kolorowanki z ulubionymi bohaterami bajek, uczniowie rozwijali swoją wyobraźnię i miłość do książek. Klasy starsze natomiast wykazały się kreatywnością, projektując okładki książek, zgłębiając tajniki tworzenia książek i łącząc tytuły bajek z odpowiednimi postaciami.

Mitologiczny dzień: Bogowie wśród nas!

Po całym tygodniu poświęconym mitologii nadszedł czas na prawdziwą metamorfozę. Nasi uczniowie wcielili się w role greckich bogów, zadziwiając wszystkich swoimi pomysłowymi przebraniami. Ten wyjątkowy dzień był nie tylko świetną zabawą, ale też okazją do poznania bogatej historii i kultury starożytnej Grecji.

Aktywny czas na torze przeszkód i zdrowe przekąski

W ramach lekcji promujących zdrowy tryb życia, nasi uczniowie spędzili czas na zabawach ruchowych na torze przeszkód przygotowanym przez nauczycielki. Ta dynamiczna aktywność fizyczna pobudziła ich do działania, rozwinęła sprawność fizyczną i dostarczyła mnóstwa radości. Dodatkowo, klasy 2B i 5H zadbały o zdrowe przekąski, przygotowując pyszne i kolorowe sałatki, które były idealnym uzupełnieniem aktywnego dnia.

Owocowe arcydzieła z gliny

Pragnąc połączyć sztukę z edukacją prozdrowotną, nasi uczniowie postanowili stworzyć owoce z gliny. Piękne jabłka i wiśnie, które powstały pod ich kreatywnymi palcami, aż chciałoby się schrupać! Ta artystyczna zabawa nie tylko rozwijała ich zdolności manualne i wyobraźnię, ale też uczyła doceniania wartości zdrowego odżywiania.

Cyfry rzymskie na łonie natury

Klasy 7C, 7E i 8C postanowiły połączyć naukę z przyjemnością, wybierając się na piknik z cyframi rzymskimi. W otoczeniu pięknej przyrody uczniowie utrwalali swoją znajomość tych starożytnych symboli, rozwiązując zadania i ćwicząc pisanie cyfr rzymskich. Ta nietypowa lekcja pokazała, że nauka może być nie tylko efektywna, ale też przyjemna i relaksująca.

Kwiecień w Szkole Niedyrektywnej był miesiącem pełnym różnorodnych aktywności, które rozwijały uczniów w wielu płaszczyznach. Poprzez zabawę, eksperymenty i twórcze działania odkrywali oni swoje pasje, uczyli się współpracy i szacunku dla otaczającego świata. Nasza filozofia edukacji opiera się na budowaniu u dzieci zrównoważonego, zdrowego i harmonijnego rozwoju, co owocuje ich wszechstronnym rozwojem i przygotowaniem do wyzwań współczesnego świata.